torsdag 4 januari 2018

Hejdå 2017, hej 2018!

Såhär avslutade jag mitt inlägg om att 2017 var här, för typ ett år sedan:
Så nu, 2017. Kanske blir det året då jag slutar bry mig om vad andra tycker och tänker och säger, slutar vara rädd för att bli besviken och istället se möjligheterna. Året då jag blir sams med mig själv. Framförallt: börjar gilla mig själv. För, som den fantastiska person som är min mamma sade: Om inte jag gillar mig själv - vem ska då göra det?
Och jag är så väldigt glad och typ stolt för kan nu, ett år senare, säga: ja men det har faktiskt typ hänt! Tycker nämligen väldigt bra om personen jag är just nu, och det är ju helt fantastiskt att kunna säga så! Tycker att jag börjat bry mig mindre, samtidigt som jag börjat bry mig mer om sådant som faktiskt har skillnad - mina vänner, mig själv, saker som gör mig glad.

Sen hade jag också mål som "börja sova bättre", "ett längre projekt", "börja springa" - inget av det här hände så de målen får väl följa med in i 2018 också. Det är ju ändå bra mål, mål jag säkert skulle må bra av att nå. Men det kräver ju att jag faktiskt vill och att jag ser till att jag går och lägger mig och har tid för att springa och tar tid till något projekt - om det så är den där texten jag skrivit på nästan hela året eller något helt nytt - en tidning, bloggen, ett seriealbum, en teater? Något kreativt vill jag ju verkligen ändå skapa, men det kanske inte blir klart på ett år, det kanske bara påbörjas i år. Och om en tänker så klarade jag nog det målet 2017 också - för jag påbörjade en text jag tänker kan bli en bok, jag har synopsis och listor på karaktärer och platser och kapitel. Det är strukturerat och det har det aldrig varit när jag skrivit förut. Och det är så otroligt roligt när jag skriver på det ibland, måste bara minnas att göra det.

Tjugohundraarton vill jag också:
  • skriva ner alla bra recept min familj har i ett drivedokument så att de är lätta att hitta.
  • ta körkort
  • bjuda vänner på middag
  • gå på bio och se The Greatest Showman
  • vaka för att se på Oscargalan igen
  • gå på festival
  • lyssna mer på musik
  • lära mig nya ackord
  • börja uppskatta mitt eget sällskap mer (både vad gäller att tänka att andra kanske faktiskt vill hänga med mig och att jag själv ska gilla att vara med mig)
Bland annat.

Känns redan som om det var hundra år sedan nyårsafton. Men ändå: GOTT NYTT ÅR FOLKENS! Vad hoppas du 2018 för med sig?

*och ja - rubriken är lite missvisande pga har ej 100% sagt hejdå till förra året än, tänkte nämligen göra en liten årssummering än :-)*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar