tisdag 15 augusti 2017

Känslor och tankar och sånt

Halvligger i min obäddade säng och ba' SUCKAR. Och ser sur ut. Satt rätt nyss, försökte också se glad ut rätt nyss. Orkar ej just nu.

Idag var jag i skolan för andra gången i höst och det var väll helt okej. Allt är som vanligt och jag blir så frustrerad över hur vanligt allting faktiskt är. Vaddå sommarlov liksom - när hände det? Längtade rätt mycket till skolan och alla rutiner och att GÖRA saker och vakna någon gång under sommarlovet, men eh, kom ej ihåg att det är såhär låååångtråååkigt att sittä på dubbeltimmar och ha ett worddokument framför sig där en tänkt skriva anteckningar men så hamnar en av någon anledning på nåt helt annat och så sitter en plötsligt där och snappar och jaha vad sa läraren nu då? Har alldeles för lätt att zona ut. Enda timmen där jag är med till 100% är matematiken pga vad är alternativet haha. + kul.

Okej så det här har ändrats:
  • vi är en mindre i min mattagrupp
  • och två färre på klassen
  • jag är tydligen tvåa nu
  • jag ordnar konvent och lära-känna-varann-övernattning istället för att vara den det ordnas för - detta är det najsigaste! ÄLSKAR att ordna saker och älskar att planera med de andra tutorerna och älskar att hänga med folk och är så pepp! Hahaha. Hoppas det blir kul. + MISSAR SKOLA!!
Att jag kommer ha skola 8-16 fyra av fem perioder (och vara tvungen att tenta typ två kurser minst) gör mig inte superglad dock. Hade verkligen förträngt den här skoltröttheten som ba' INFINNER sig direkt efter att jag gått in genom dörren hemma basically. (I skolan är jag ändå relativt pigg, liksom.) Och då borde jag läsa femtio sidor om något meeeegaintressant. Jaha? Det tycker ni?

Dessutom har staden min skola är i bestämt sig för att skippa veganmat i år. Kul ju. Det är ej tillräckligt näringsrik föda för en växande ungdom. Eh - så det där gulbruna ni kallar mat är det då?!? Och ba' kolla på hela min niopers:iga familj - ser vi UNDERnärda ut? Tänkte väll det.

Blir så ARG. Tycker det är så otroligt dumt och världsfrånvänt och gammalmodigt och vadfan ska vi äta då? Ingenting? Very much näringsrikt indeed. Så sjukt ju.

Aja. Kul att se personer jag sett rätt lite i sommar och personer jag sett exakt noll och vissa lärare är det ju också kul att återse. Och psykologin var intressant! Och jag är ej en pytteliten nybörjare mer! Wow. Och jag ska dansa gamlas dans och planera teater! Finns ju mycket kul faktiskt. Måste komma ihåg det. Och SOVA. Tänker att jag kanske möjligtvis skulle vara lite piggare om jag sov mer än sex timmar per natt. Kanske.

Premiäranvände förresten nånsorts nät/virkade-sprumpisar jag köpte för 3€ på H&Ms rea idag. Köpte tre par pga billigt och tyckte de var snygga. Är ej 100% säker på mitt val prick nu men kanske jag vänjer mig. Eller så matchade jag fel bara.

Och, sidenote, alltså jag FATTAR ej vad som har hänt med mig och alla mina röda läppisar?!? Tycker ej de passar längre! What. Är så ledsen, älskar dem. Och typ 80% av mina läppgrejer är rätt mörka/orange:iga så detta är ett problem. Dock också superonöjd med min hy i fejset just nu så kanske det har med varann att göra. MÅSTE lära mig att sminka en bas. Och MÅSTE orka upp och göra det på morgonen. Okej, måste ej. Men vill.

Done with the rant nu! Här får ni en gif jag gjorde nyss där man också kan skymta nämnda strumpbyxor, varsågoda you are welcome osv. You are också welcome att ranta något i kommentarsfältet om du vill. Eller bara dela din dag eller något du tänkt på eller något som får en att le. Blir glad för allt!
Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar