tisdag 28 november 2017

Du vill framåt men du faller

Har fått ett nytt favoritband!

Hahaha borde bara bestämma mig för att endast skriva om musik här för det verkar ju bli så oavsett mina ursprungliga planer. :-)))

Men alltså: har typ skitsvårt att skriva om min vardag och mina känslor osv? Var ej beredd på detta typ. Eller okej vissa känslor. Men inte sådant som gäller andra - och det mesta jag gör och känner och är med om osv har ju med andra att göra. Men det är något som känns alldeles för dagbokigt i att skriva idag var jag hos X det var SÅ kul! Har saknat hen! ÄLSKAR att umgås med folk osv osv. Okej OBS! skriver ej sådär i min dagbok. Är rätt mycket mindre utropstecknig där.

Men just det ja!

Bandet.

Mares heter de! Och kommer typ från Uppsala eller något (hahaha vad onödigt att skriva _typ från_ och _eller något_ kommer ju obviously googla innan jag vågar publicera. MEN! Shit! Jag mindes rätt.) Okej och alla svenska ungdomar har ju säkert hört om dem förut var liksom inte ens först i min kompiskrets meeen. :-))) Dock alltså inte SÅ många som känner till? Är alltid så fånigt stolt då jag hittar musik inte alla hört. ÄLSKAR Höga klackar och 95 mest. Älskar också resten av deras låtar men de har ju liksom fem.

På tal om fånigt stolt! Lagade denna gryta idag. Och den blev helt himla magnifik??? Okej kolla ingredienslistan är väl självklart att det blir bradå men ändå! Den var så vacker! Och så himla mäktig i sin smak! Så fyllig! Typ som något jag åt i Nice! Himlen i min mun osv. Och brukar typ inte bli stolt över mat jag lagar pga lagar mat superofta, det är liksom ingen grej - men av någon anledning kändes detta så att göra och köpa ingredienser till och äta och så.

Men NEEEJ SHIEET varför nämnde jag Nice och mat på en gång??? Nu började jag tänka på kokosglassen GUD. Längtar tillbaka så himla mycket.

På tal om att resa! Med skolan specifikt: jag ska till Polen i vår! Med en hissagrupp. Är mycket pepp! Okej det var allt jag hade att säga om det.

På tal om skola! Jag borde läsa 45 sidor filosofi just nu och leta reda på min plånbok för ska både skriva filosofiprov och gå på studiemässa imorgon. Men jag tycker tydligen det är viktigare *roligare* att skriva det här inlägget? Amen då är det ju högst antagligen så då. Läste nyss i filosofin om det här med att alla har en fri vilja och att det medför etiskt ansvar och nu baserat på mina värderingar har jag tagit beslutet att det är min plikt att skriva det här inlägget framför att läsa filosofi.

Det är dock en fråga i sig hur jag får ett blogginlägg till något etiskt. Speciellt ett som detta som verkligen inte har någon mening?

Aja.

Annat som angår musik:
  • Linnea Henriksson släppte nytt album typ på fredag hade totalt missat! Älskat alla låtar hittills. Inte haft tid att lyssna om, men på första lyssningen kändes alla fina. Speciellt SMS, Andas och Ingen annan kanske? Hade lyssnat på Tänker på dig en del innan. Den är också bra.
  • The Greatest showman!!! Har ni SETT något så fint på år och dar'?? Inte jag. Okej ljög men typ. Är också så väldigt imponerad av Zac Efrons sång i Rewrite the stars?! HUR är detta samma person som inte ens sjöng själv (alla gånger?) i HSM?
  • har börjat spela gitarr! Hahah eller vad vet jag. Plinkar lite för mig själv. Det är kul men VILL LÄRA MIG MER än C och Em och A och D och G men allt annat går typ inte? Hahaha. *okej kan obvi några andra lätta men ni fattar grejen va'?*
Sen så vill jag också lyfta fram att Leo DiCaprio är det vackraste som funnits på denna jord som Jack i Titanic. Eller överlag som ung. KOLLA, liksom. Har sådan HIMMELENS lust att se om Titanic nu men alltså det är ju ett smärre projekt. Eh.

Okej och det var typ allt jag tänkt på idag. Eller högst antagligen bara en ytterst liten del av allt jag tänkt, men vem märker ord. Och jag förresten: HUR sjukt att kvinnor blev insatta på psykanstalt eller något på 1800-talet om de hade en egen sexualitet? En tycker ju att det sjuka hade varit motsatsen - att de bara var männen sexleksaker, om jag var otydlig på något sätt.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar