söndag 26 augusti 2018

Nu & senaste tiden

Kameran vägrar fokusera på koppen. Jag är för lat för att orka ändra fokusinställning, det är ändå objektivets fel det zoomar för mycket mitt vanliga har gått sönder. Jag orkar inte med dyra saker som går sönder. I vintras köpte jag nya hörlurar, med Bluetooth ni vet, men jag tappade bort laddaren på typ en vecka så de har legat i en ask sedan dess. Mina gamla är typ i bitar men alltså det kommer ju musik från dem så jag klara mig. Kommer antagligen inte orka köpa någon ny laddare förrän de gett upp helt.

Det är mörkt igen om nätterna. Vädret slog om på vad som kändes som en sekund och nu är det höst höst höst. Eller Sandra Beijer skrev att det inte är höst förrän i slutet av september och jag försöker tro henne men det är ju inte sant. Inte här åtminstone. Det har regnat till och från i flera dagar nu. Jag älskar regn. Jag älskar stormar och blixtrar. Jag saknar egentligen inte värmen minsta lilla det enda som är jobbigt är att det är kallt på morgonen och rätt varmt när jag ska hem.

Så har ju skolan börjat, såklart. De två första dagarna älskade jag det för _jag älskar att lära mig och träffa alla igen och göra saker och ha rutiner_ men nu är det inte så längre nu suckar jag varje dag och orkar verkligen inte med största delen av lektionerna. :-))) Dessutom stressar hela klassen inför skrivningarna och jag blir typ räddare för varje dag samtidigt tänker jag att det egentligen inte har någon skillnad vilket ju inte sporrar motivationen särskilt.

Och lärarna verkar tro att vårt dygn är 48 timmar långt för vi får MÄNGDER av uppgifter TILL skrivningarna liksom går sönder. Vet verkligen inte hur jag tänkte då jag anmälde mig till fyra ämnen. :-))) Äh det går bra bara jag kommer igång igen *stay positive* har läst typ noll den här veckan. Är även otroligt dålig på att vila ut under veckoslutet är hemma tre på natten typ varje veckoslut?? Och så mår jag rätt hängigt och dåligt på söndagen woo.

Har typ glömt bort hur en skriver uppsatser, också. Det går så trögt så trögt att skriva på både engelska och finska jag hatar det. Idag var jag tvungen att skriva en finskauppsats pga DL och jag hatar vartenda ord av den. :-))) Varför får jag inte alltid skriva på svenska??? Okej ska sluta gnälla finns folk som har det långt mycket värre.

Vet egentligen inte vad jag skulle skriva om. Tänkte väl att jag inte skrivit på länge och det är ju sant så här är vi nu. Just det skulle skriva detta också, mycket viktigt: Att sitta med en kopp valfri varm dryck är typ det ultimata myset för mig? Men gör det så sällan. Slappnar typ av till 100% och så känns det så vardagslyxigt och ja. Men av någon anledning är denna enkla grej en sak jag sällan ger mig tid till? När jag gör det höjer det tillvaron rätt mycket åtminstone. Kakao eller ett gott te är bäst men idag var kakaopulvret slut vilket jag märkte först efter att ha hällt all havredricka i en kastrull och börjat värma den så fick bli guldmjölk istället (med gurkmeja pepparkakskrydda extra kanel vanilj kokossocker) det är rätt gott det med. Och juligt. Åh, julen.

Igår var jag på fest. Linda och Elias hade båda fyllt 18 så vi firade dem. Dansade och spelade drinking games och hade armbrytning och klappade på Lindas hästar och skrattade och pratade om jobbiga pojkar och dansade lite till och så mådde jag rätt dåligt i bilen på väg hem för de hade ett kylskåp fullt av alkohol. Eh. Tycker egentligen alkohol är det dummaste som finns men alltså då är jag väl dum i huvudet då. Vilket mitt huvud verkar vilja påminna mig om precis nu känns som om det brinner. :-)))

Och på fredag firade ett mindre gäng Emma som också fyller 18 med middag och spel och musikquiz. Musikquiz är typ min bästa grej att göra här i världen.

Har nog ändå haft det rätt kul på sistone. Trots att de känns trögt. Skrivningarna finns liksom i bakhuvudet konstant och smutsar ner allting men annars händer det ju fina saker. Och skolan är inte så jävla allvarlig, Elvira, den är inte det.

Och i år är vi abiturienter nästa år går vi inte i samma skola längre fyfan vad det gått fort hoppas så - och tror! - att det här året kommer bli ännu bättre än de två tidigare vilket innebär rätt så väldigt himla bra.

Ska försöka läsa biologi nu. Eller nåt. Kanske somnar istället. Vi får se.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar