lördag 6 oktober 2018

Dyrt smink och fest och skrivningar och vilsenhet typ

 Var på fest igår och kom på att jag ju inte hade tvingat någon att ta en bild på mitt superfina smink så blev tvungen att fota mig själv i vår tandkrämsfläckiga spegel istället. :-))) Men det är fine sminket måste ju självklart förevigas liksom. Seriöst så nöjd med det? Använde foundation för första gången på evigheter och min foundation är så bra??? Dock en aning för mörk för mig meneh. :-))) Köpte även ett rouge för någon vecka sedan! Ett billigt ett i en mauve:ig nyans, gillar det så mycket rouge vilken grej! Annars bar jag även min nya superduperdyra maskara (som jag dock älskar som tur är och som har världens finaste förpackning kan kanske hända att detta var den mest vägande anledningen till att valet föll på denna maskara? Men ingen vet) (okej ej svinigt dyr om en jämför med typ Lancôme men tillräckligt dyr!) (Är ^-en på o:et i Lancôme???? Vet ej) och min även mycket dyra highlighter på både ögonlock och indben men i kombination med min hälften billigare highlighter på kindbenen pga ärligt är den bättre ... :-)) Och nytt läppglans! Som även det är rätt dyrt ja smink är min största utgivt för tillfället sorry not sorry. Det och typ ... lyxig mat.

Okej vet att ni är nyfikna maskaran heter: Troublemaker från Urban Decay, rouget är från NYX i färgen Amber, dyra highlightern är Amrezy från ABH, den billigare är Mary-Lou Manizer från theBalm och läppglanset är Buxoms princess!! Nej, en ser egentligen knappt någon av produkterna ordentligt in action på dessa bilder menmeeen. Var dock oförberedd på att läppglansets _plumping effect_ innebär att det känns som mentolläppfett på läpparna?? Och det slutar aldrig kännas så?? Aja det är guldigt och fint.

I övrigt var festen sådär. Det var konvent så största delen av folket var såna jag vet men inte känner och alltså stämningen överlag var inte särskilt najs bara? Kan dock ha något att göra med att jag fick mens idag vad det jag. Äh men fick dansa till Mandy More åtminstone. You took my breath away vill ändå aldrig andas ut kommer typ sen jag nämnde mitt inlägg om deras debutalbum så föralltid vara min bästa rad av Hov1s texter. Skriker det varje gång den spelas. Och han som relativt ofta spelar på fester mina vänner ordnar brukar spela den minst en gång så det är ju najs. Så hade ett band som mest består av folk från min klass sin första spelning också så det var kul och egentligen främsta anledningen till att jag ens gick på festen.

Efter festen igår fick jag sådan lust att ordna någon höstig typ middag eller lunch eller spelväll eller filmkväll eller något. Men sådant är så svårt när en bor i samma hus som åtta andra?? Men kanske löser sig. Känner att jag kommer ordna små grejer i min ommande lägenhet lite hela tiden just nu. I verkligheten kommer det antagligen inte vara så meneh, en får väl ha en lite overklig framtidsvision? Jag har också tänkt ha ett enormt företag som har en massa dotterbolag eller vad det heter som gör allt från bilar till restaurangkoncept vadådå.

Tänkte också på hur det är jobbigt att en alltid bygger upp en massa förväntningar inför fester eller andra sammankomster och att de där förväntningarna sällan införlivas. Och jag kan typ inte _inte_ ha några förväntningar? Men det här är kanske en diskussion för sig.

Jaha vad skulle jag egentligen skriva om? Jag vet inte riktigt. Smink blev det tydligen en del om. Har planerat ett inlägg med mina _beautyfavvos_ i en smärre evighet men äh jag vet inte. Planerade inlägg verkar liksom inte riktigt vara min grej? Ändå skulle jag rätt gärna vilja göra ett sådant inlägg. Och så har jag typ femtioelva andra inlägg med ett visst koncept i tankarna. Vi får se.

Idag var vi på slow food festival i Fiskars. Är så vackert där och är så vacker höst i år. Kanske orkar gå igenom bilderna och publicera dem i ett eget inlägg någon gång. Men här är en bild åtminstone! På fina träden!! Hösten jag gillar dig.

Annars känner jag mig lite vilsen just nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mina dagar, såg slut Brooklyn nine-nine (eller så långt det finns ute) och handlar egentligen inte om att jag skulle ha någon form av abstinens pga detta utan mer att så länge jag hade det fanns det något jag kunde göra som egentligen inte var att göra något. Fattar ni? Efter skrivningarna har jag varit lite lost, liksom. Och innan de preliminära resultaten på helspänn typ konstant pga fortfarande nervig och stressad. (Så HEMSKT att en utsätter sig för detta ändå??? Och i vår har jag tänkt skriva _fem_ ämnen wtf??) Men nu har jag fått alla preliminära resultat och inget har gått fantastiskt men allt har gått rätt bra för det så jag är ändå nöjd. Alla mina poäng är dock i gränslandet mellan två vitsord så är fortfarande oklart vad resultaten kommer bli. :-))) +mina lärare kan ju ha rättat totalt motsatt från vad sensorerna sedan rättar ..

Hursom: jag har fått de preliminära resultaten så nu kan jag ändå typ lägga de fyra ämnena bakom mig. Och då känner jag: jaha? Men nudå? Nu återgår livet liksom till det normala framtill typ en månad innan vårens skrivningar då paniken hinner ikapp mig igen. Är nog tvungen att börja förbereda mig på dem lite smått redan nu dock, men alltså ärligt jag _kommer inte_ göra det superseriöst fram tills ... jamen, då det känns närmare, helt enkelt.

Och vad ÄR ens resten av mitt liv? Okej är överdramatisk nu, men under tiden innan skrivningarna var typ det enda jag gjorde att läsa skolböcker, scrolla Instagram, glo på Netflix och äta något alltid ibland. Nu kan jag göra typ ... vad jag vill? Känns som om jag har eoner av tid. Kan liksom ta promenader, binda en krans, läsa böcker för att det är kul, gå på fester, shoppa, spela spel med min familj ... sådana njutiga saker, alltså!!! Ska verkligen försöka njuta denna korta tid jag har. Okej vem försöker jag lura jag hittar tid för små njutiga saker typ alltid jag menar vem är jag att säga nej till mitt chokladsug t.ex.?

Och vem är jag att låta bli att köpa en signerad bok av en bloggare och Hov1s album på vinyl och sådant? *ja, typ allt jag köpt på sista tiden har varit pga _unn_ i och med skrivningar och jag-är-värd-solen-för-jag-jobbar-så-hårt-tänk*

Men iom att jag faktiskt kan göra en massa ROLIGA saker nu, så vet jag typ inte varifrån jag ska börja och blir alldeles lamslagen. Ska jag läsa bok eller binda krans eller lyssna på en podcast eller spela spel eller rita eller - eller???

Fyfaaan vilket lyxproblem vad fånig jag är.

Som vanligt finns det noll mening eller riktning med detta inlägg annat än jag ville skriva något och det här var vad som hamnade på skärmen. Vill skriva oftare, men vill inte att det här ska bli en "hej alla fina läsare hur mår ni idag jag mår bra idag ska jag på ett möte det här har jag på mig hejsvejs pussåkram"-blogg så vet inte riktigt hur det ska gå till jag tänker liksom inte supermycket varje dag. Skulle vilja skriva krönikor, typ. Men är också lite rädd för att göra sådant för vem är jag att skriva om en massa stora/ömma ämnen? Är tyvärr rätt rädd för att göra fel och göra bort mig när det kommer till kritan. Ska försöka strunta i det.

Nu är klockan 2332 och jag ska faktiskt inte göra något mer. Jag tänker inte läsa något. Sova, det ska jag göra. Fyfan vad najs. I mina prinsesslakan jag nyss bytte till. Älskar rena lakan. <333 *vardagslyxxxx osv*

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar