torsdag 25 augusti 2016

Rött & blått/Punaista & sinistä

Hej på er vänner och ovänner! Det var ju ett tag sedan, hörrni. Det är ju en del jobb att ha två bloggar, tydligen. Men det ska nog gå. Trevar mig lite fram med denna nu i början.

Sedan sist har jag läst ut en mycket bra bok, lagat kikärtshotdog (så gott så gott så gott recept finns här) (sidenote: HUR enorma bilder har hon?!? När man kollar från dator alltså. Dröm ju.), sett slut Freaks & Geeks (def en av bästa serierna jag sett) och sprungit till bussen i hällregn och åska. Mysigt värre.

Igår gick jag och syrsan ut och tog lite bilder då solen sken och jag kände mig fin i ny skjorta. Skjortan kommer alltså från weekdays rea och det var den jag hade fått en helt annan bild av. Trodde nämligen den skulle vara som en "normal" skjorta och inte detta enorma. Men älskar fortfarande tyget och färgen och en kan ju ha den på en massa olika sätt nu när den är så stor.

Hei ystävät! Tästähän oli vähän aikaa, kuulkaas. Onhan siinä vähän työtä kahden blogin pitämisessä, mutta kyllä se siitä. Otan vähän iisisti tämän kanssa nyt alussa, nähdään mihin se johtaa.

Edellisen blogimerkinnän jälkeen olen lukenut loppuun oikein hyvän kirjan, tehnyt kikherne-hotdogeja (täältä löytyy ohje ruotsiksi), katsonut viimeisen Freaks & Geeks-jakson (ehdottomasti yksi parhaista näkemistäni sarjoista) ja juossut bussipysäkille kaatosateessa ja ukkosessa. Mukavaa.

Eilen minä ja sisko menimme ulos ottamaan vähän kuvia kun aurinko vielä paistoi ja tunsin itseni nätiksi uudessa paidassa. Paita muuten tulee weekdayn alesta ja tämä oli se tuote josta olin saanut ihan toisenlaisen kuvan. Luulin nimittäin sen olevan "normaali"paidan kokoinen mutta se olikin valtava. Rakastan kuitenkin kangasta ja väriä joten päätin pitää sen. Ja tässä koossa senhän voi stailata melkein miten tahansa!
shirt - weekday | top - jc | bandana - h&m | jeans - h&m | belt - h&m | sneakers - adidas stan smith

Jeansen gillar jag supermycket - förutom att hålen på knäna bara blir större och större hela tiden. Jaha, vad hade du trott, Elvira? Och bandanas älskar jag! Så dem kommer ni mycket möjligt få se igen. Älskar också vårt nymålade staket. Tycker det blev så himla fint i sin enkelhet mot allt det gröna. :-)

Farkuista pidän todella paljon - paitsi että reiät polvien kohdalla koko ajan repeää isoimmiksi. Okei, mitä olit odottanut, Elvira? Ja huivia rakastan! Joten niitä varmasti saatte nähdä lisää. Rakastan myös äskenmaalattua aitaamme. Mielestäni siitä tuli niin hieno yksinkertaisuudessaan kaikkea vihreää vasten. :-)
Puss kram det var allt för den här gången!

Suukkoja ja haleja - se oli kaikki tältä kertaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar