fredag 14 april 2017

Rivieran

Jag har varit utanför Norden för första gången i mitt liv och det var MAGISKT. Åt kokossorbet tre gånger, blev indragen i någon sorts minidansparad, tog otaliga utsiktsbilder, stammade fram franska ord, log så det nästan gjorde ont i kinderna, brände höger ben och gick på upptäcktsfärd. Bland annat. Ska skriva mer när jag väl orkat gå igenom de 1400 bilder jag tog ordentligt och får dem till vettig mängd. Än så länge teasar jag er med dessa och så kan ni ju kolla in Emmas inlägg som börjat dyka upp!

Idag är det långfredag. Jag steg upp kring elva och drack grönjuice. Sedan gjorde jag nog inte så mycket - läste kanske lite bloggar, sminkade mig, skrev en matlista. Sedan for vi till Iso Omena och jag såg Beauty and the Beast för andra gången - denna gång med största lillebroren dock. Han tyckte den var sämre än han väntat sig - men ändå bra. Jag tyckte den var ännu bättre andra gången. Som snacks hade vi den nyast 3 kaveria veganglassen! Kokos-ananas. Var god, hade velat ha mer kokos och mindre ananas men aja. Åt också en massa lösgodis pga finns så mycket veganskt nuförtiden ju! Dock fullt med socker men tycker lösgodis är så kul. Efter det gick jag och brorsorna omkring i GameStop superlänge - bläddrade genom de begagnade spelen gång på gång, sökte efter POP! vinyls längst bak i hyllan, kollade på allt Harry Potter merch de nuförtiden har. <3

Hemma åt vi flipflops, såg ett avsnitt New Girl och ett Thirteen Reasons Why. Tycker inte den sistnämnda är så bra som alla andra verkar tycka. Bra - ja, men inte otrolig på långa vägar.

Trots att det är påsklov har jag tusen saker jag tänkt hinna med. Egentligen inte så mycket måsten, men skolarbeten jag gärna får gjorda och blogginlägg som hade behövts skrivas för månader sedan. Nu ska jag dock bara läsa lite och sedan sova. Fortsatte på Uppstigningens brunn idag och VARFÖR hade jag en så långa paus?!? Älskar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar