söndag 16 april 2017

Tv-serier alla borde se

Hej du som läser!

Idag tänkte jag tipsa om tv-serier pga vem gillar inte tv-serier?!? + vill litsa vilka jag gillar mest och jaa ... älskar att skriva om saker jag älskar hahha såå - let's go!
Aaah, älskar denna serien så, så mycket!! Älskar Francis. Är på säsong tre och har varit det rätt länge så okej, älskar den inte lika mycket just nu men då jag såg de två första säsongerna var jag helt himla fast. Älskar kläderna, älskar love-storyn, älskar Mary och Francis och Kenna och älskhatar kungaparet.
Den här tv-serien är seriöst något av det allra bästa som någonsin gått på tv är 100% säker. Är så ledsen för att ingen vill fatta det dock! (ingen = personer i min omgivning förutom min familj och engelskalärare) För det här är så mycket mer än en brittisk tv-serie om över- och underklass i början av 1900-talet - det är också helt fantastiska karaktärer, hjärtskärande händelser, det händer saker precis hela tiden och är så himla spännande samtidigt som jag blir alldeles varm av att se på det. Älskar allt med den här serien - miljlerna, dialekterna, karaktärerna, Mary & Matthew, att ingen är huvuvhuvudkaraktär ... allt. GE DEN HÄR SERIEN MINST TVÅ AVSNITT OMEDELBUMS!!!
Alltså den här serien håller ju kanske inte superhög kvalitet om en jämför med ex. Downton Abbey men usch vad beroendeframkallande den är, åh, vilken kemi Blair och Chuck har, hur himla surrealistiskt är inte deras liv och gud vad en ändå börjar älska alla efter hand!
Hmm, okej, onödigt att ens skriva om egentligen va'? Du vet att du borde se om du inte gjort det än.
Är *bara* på tredje säsongen nu och är helt kär - älskar Buffy, Xander och Willow, ÄLSKAR Giles, älskar hur oäkta monstren ser ut men att de ändå lyckas vara lite skrämmande, tycker alla karaktärer är så himla komplexa och äkta och älskvärda och mixen mellan skräckfilm och high school-skildring är perfekt.
Okej - inte för den känslige, men annars: måste ses. Himla spännande, otroliga miljöer, kostymer och smink. Karaktärerna är superhärliga, ploten brutal och världsbygget fenomenalt. Här finns humor, kärlek, död, krig, karaktärer, drakar och ja ... vad mer kan en begära?
Superhärlig serie som alla antagligen hört om men kanske inte sett ändå? Måste faktiskt ses. Blev så himla glad av varje avsnitt då jag kollade - så väldigt befriande, djup men ändå lättsam serie liksom.
Lite samma som med SatC, men kanske för en lite annan målgrupp och med rätt annorlunda karaktärer ändå. Älskar verkligen karaktärerna i denna, allting är inte alltid superrealistiskt men det grundläggande känns väldigt välgjort. Det här är liksom lite som livet alla drömmer om, men nog få lyckas ha. Slutet blev jag dock besviken på och inte ens de nya avsnitten lyckades lappa det - men jag hoppas ändå på att vi får lite till och att allting ordnar sig vettigare då!
Himla välgjord serie som jag faktiskt gillade mycket mer än förväntat - väldigt snygg, tidvis rätt absurd, lite obehaglig men också trevlig. Kanske inte för den som vill ha realistiska grejer, men den som gillar då det går lite "ver the top" passar det här säkert!
Alltså karaktärerna i en här serien är så <3333! Älsakr verkligen känslan i den här serien och är sååå ledsen för att det aldrig blev mer än en säsong! :'(((

Where to watch? Allt finns på Netflix förutom SKAM - finns på arenan och Game of Thrones - finns på HBO Nordic.

Och nu tror jag det kanske får räcka. Finns SÅ mycket mer jag vill se - alla Marvels, The Fash, Supergirl osv, Black Mirror, The OA, Salem ... För tillfället kollar jag på Riverdale och Thirteen reasons why förutom de andra jag har på hälft ^^ (och omtittning av Downton Abbey), så de har ju också chans att bli favoriter. :') Men du - med dessa som grund, vad skulle du tipsa mig om att kolla upp först och främst? Finns ju så otroligt mycket så det är alltid en himla pina att välja vad en ska påbörja - gör det enklare för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar