tisdag 16 maj 2017

Var har du varit i hela mitt liv?


Jag har en ny favoritartist!!! Jon Bellion. Älskar allt jag hör?!? All time low är ju rätt känd så var via den jag hittade och alltså seriöst det här kan vara min nya twenty one pilots? (Fast vaddå nya - är ju inte som att de behöver ersättas. Älskar dem ju fortfarande as much ... men aja, tänker kanske lite på att Jons röst påminner rätt mycket om Tylers + även musikstilen är rätt lik.)

Har ärligt inte lyssnat på allt än *ändå sitter jag här* men dessa är mina favvos so far: All time low, Overwhelmng, Human (!!!), Carry your throne och 80's films (!!!).

Bara för att det är kul för mig själv att minnas är dessa mina andra favoritartister at the momeeent:
  • Hov1
  • Zara Larsson
  • Rihanna
  • The Weeknd
  • Ingrid Michaelson
  • Lorde
  • Paramore (älskar deras nya album så poppigt och samtidigt superdeppigt!)
Och mina favoritlåtar just nu (föruto cirka allt av Jon Bellion då):
  • Miss Amerca - Ingrid Michaelson & Sara Bareilles
  • True Disaster - Tove Lo
  • Fake happy - Paramore
  • Young and menace - Fall Out Boy
  • Lust for life - Lana Del Rey & The Weeknd
  • Channel Orange - Hov1
  • Sex - Hov1
  • Moonbird - Ine Hoem
  • Regret in your tears - Nicki Minaj
  • One Missisippi - Zara Larsson
+ obvi x antal andra. Men kanske mest dessa ändå? Har en lista som heter 2017 och jag fullkomligt älskar den.

Har förövrigt tänkt på detta: känner mig liksom så _okultiverad_ och _mainstream_ för att jag typ till 99% lyssnar på NY musik men så tänkte jag såhär: det kommer ju en massa nytt och bra HELA tiden så hur ska jag ens ha tid att lyssna på allt annars? Tycker jag har det bra som jag har det. Och gillar tanken av att älska ett band som är aktivt och ungt just nu haha.

Vad lyssnar du på?

1 kommentar:

  1. Åh måste kolla in Jon Bellion! Lyssnar också jättemycket på Twenty One Pilots, älskar. Även Panic! At the Disco, Fall Out Boy, One Direction (mina bebisar) och typ massa olika band?

    SvaraRadera