onsdag 10 januari 2018

Grejer jag önskar mig

Jag fyller aderton på måndag!

Shit. Är ej beredd. Känner mig nämligen verkligen inte så vuxen utan mest väldigt väldigt liten för det mesta - eller beror såklart på sammanhang, som med så mycket annat. Aja var ej min åldersnoja detta inlägg skulle handla om - tänker att det kan få ett eget inlägg typ på min riktiga födelsedag haha.

Tänkte skriva om vad jag önskar mig! För att jag har brist på inläggsidéer och önskelistor är rätt kul.

Såhär är det: jag önskar mig egentligen inte särskilt mycket. Eller kommer knappt på något specifikt alls förutom småsaker. Men sånt kan en självklart också önska sig. Aja - här kommer blandad kompott på vad jag skulle bli glad av!

  • upplevelser! Detta är ärligt det jag allra helst vill ha men alltså 1. det kan ju vara rätt dyrt och 2. kan ju inte direkt säga till människor: jag vill gå på middag med dig betalar du? Heh. Men typ bungyjump? I sommar dock. Eller en festivalbiljett? Eller bio? Escaperoom? Klättring? En ishockeymatch? En hemlagad middag? Eller restaurang. Skulle verkligen bli superglad över ett restaurangbesök! Eller en resa men jag vet inte hur det här skulle fungera jag vill ju inte resa ensam men knappast har heller en enskild person i min närhet råd att betala både för min och hens resa? Aja det här känns verkligen fånigt att skriva hmm. *äh ALLA bloggare skriver önskelistor - you can do this Elvira! Var lite självisk nu bara!* *för det är en om en skriver en önskelista* *not*
  • en väggkalender! Vi är tio dagar in på året och väggen är tom vid min säng! Alternativt en plansch som kunde ta kalenderns plats ... för ärligt är jag inte en superflitig väggkalendersanvändare.
  • snygga block! Alltså ej ritblock utan mer tjocka häften menar jag. Pga älskar att skriva behöver block konstant. Och pennor! Åh, fina pennor. <3
  • fina örhängen! Antingen klassiska, stilrena eller överdådiga. Gillar silver och vitt guld och rose gold funkar också.
  • Odd Molly-underkläder - så fina så fina så fina!!
  • LP-skivor - måste utöka min samling! Önskar mig bl.a. alla Veronica Maggios skivor, soundtracket till typ någon Harry Potter-film eller The Perks of Being a Wallflower eller Beauty & the Beast.
  • en snygg (och bra såklart!) mixer och brödrost och stekpanna. Dock tråkigt kanske för vill samtidigt ej börja använda förrän jag har en egen lägenhet? Äh.
  • samma med glas och servis och sådant - vill önska mig det men känns också dumt att förvara i boxar i några år. Men önskar mig ändå snygga glas på fot. Typ vinglas. Men vitvinsglas isåfall för rödvinsglas är så enorma. Och champagneglas pyttesmå.
  • smink! Typ vilket läppstift som helst och vilken highlighter som helst. Bara de är CF vill säga ehhe.
  • vegetariska kokböcker
  • böcker om rymden
  • en prinsesstårta
Är högst antagligen världens jobbigaste person att köpa en present åt. Så flummiga förslag liksom? Men blir glad för vad som helst ändå! Och mest vill jag hänga med personer jag gillar, hur klyschigt det än låter. Tycker om så många människor i min närhet faktiskt! Så himla väldigt mycket är så glad för att de finns där och behöver faktiskt inte mycket annat.

*så fånigt för jag har själv MASSOR av bra presentförslag till mig men det är ju inget kul om det är jag själv som kommer på dem ...*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar