torsdag 8 februari 2018

21:01 en torsdag

Lyssnar på Someday med Mimi. Den är rätt bra, fin och så. Gillar gitarrknäppiga låtar. Även om detta kanske är ukulele? Vet ej. Är dålig på sådant. Annars har jag förresten spelar gitarr typ varje dag senaste veckan. Och rätt mycket under hela 2018 faktiskt. Tycker det är så väldigt väldigt roligt! Vet egentligen inte om det börjat låta bättre alls, men kan åtminstone rätt många ackord nowadays och byta ackord rätt snabbt och jaja det är kuuul! :') Fattar ej varför jag förut haft noll tålamod med det? Nu är plötsligt typ allt jag vill göra spela gitarr och räkna matematik.

Hahaha. På tal om: har också insett att jag verkligen älskar fysik. Seriöst - tycker allting är så himla fascinerande och häftigt vill lära mig ALLT. Och tycker det är så kul att jag tycker det är kul! Gör fysiklektionerna så mycket bättre, liksom, eller obvi. Eller egentligen har jag nog gillat dem rätt mycket förut också är ju inte som om jag alldeles plötsligt bara blivit kär i fysik bara kanske att jag faktiskt insett det nu? Att det är något jag tycker är superkul.

Är så lost med vad jag vill bli, bara. För samtidigt som jag vill att det ska ha med matematik/fysik/teknik osv att göra vill jag att det ska vara kreativt och att jag ska kunna ha ett eget företag, plus en nättidning vid sidan av osv. Aja. Det kanske kommer till mig en vacker dag.

På tal om vackra dagar: idag var ingen vacker dag. Haft rätt ont i höger stortå och fick sedan ännu sjukare när vi övat inför gamlas dans i två timmar. Och så fick jag huvudvärk för verkar få det i skolan? Vet ej varför möjligen för att jag har kisar eller något alternativt pga luften eller kanske att jag pratar så mycket och så högt? Vet ej. Det är lite jobbigt. Men kanske skulle bli bättre om jag typ sov mer, eller något? Kan ju vara värt att pröva. Men var ej det jag skulle prata om utan skulle fortsätta förklara varför idag inte var toppen: hittade inte en samhällslärabok jag måste ha för ska skriva det i vår, eller okej har ej hittat den på ett tag började inte leta idag fick bara panik pga det idag och vände typ upp och ner på hela huset för FÖRSTOD INTE vart jag kunde ha lagt alla gamla böcker!? Aja. Hittade ej. Började fundera om jag kanske lagt dem i en S-marketpåse och typ lämnad utanför mitt rum och så kanske någon kastat dem utan att reflektera särskilt mycket? Sånt KAN ju hända i detta ibland rätt virriga hushåll. Så: jag blev helt övertygad av detta och mamma också och alla deppade ihop och så fällde jag mobilen i mitt fotbad vilket inte direkt hjälpte. Får väl se hur den mår imorgon. :-)))

HURSOM.

Vi åt äppelpaj vilket iofs var kul och gott och så kom sömmerskan som fixar min gamlas dans-klänning så jag skulle plötsligt testa klänning. Den var lite spänd men bättre än senaste gången! Och nästa gång borde den vara klar! Shit. Sen frågade vi pappa som bökat i förrådet dit jag från början tänkt att jag slängt böckerna (men sen lyst med ficklampa och försökt rota och så men inte hittat någonting) om han hittat dem och DET HADE HAN JU. Så okej. Det blev en helt okej bra dag ändå. Även om jag är rätt telefonabstinensig. (Så SJUKT hur beroende en faktiskt är!!) (Skyller på att jag hade snaps att öppna ... eh.)

Efter det har jag spelat gitarr på Olivias säng tills jag blev utslängd. Åtminstone typ.

Förutom idag har det ju hänt en himla massa annat också sen jag senast skrev, var ju ett tag sedan liksom. Har typ fyllt myndig, tex. *sådant cringe uttryck men sant ju* Har inte fått körkort. Har säkert debatterat en del och kämpat med att ignorera folk en del och lyssnat på superduperjättebra musik. Är inne i ett sådant musikflyt just nu! Jag har så bra smak! Och hittar så mycket bra! Hahahaa. Och så hade vi sista teaterföreställningen i Ekenäs så på lördag är det Åbo som gället SHIT. Så har jag hittat det glittrigaste tyllet i Finland och läst en halv bok. Och firat mig och firat Moa och dansat en del och stressat en del och haft provvecka och skrattat rätt mycket också och gått på bio och känt att jag verkligen, verkligen gillar mitt liv till nästan 100% just nu. Fint ändå.

Ja och nu lyssnar jag på Anywhere med Rita Ora. Den är också rätt bra. Även om jag lyssnat på den rätt mycket redan tror jag skippar.

Nu blev det Andas med Linnea Henriksson! Så väldigt väldigt bra den låten är. Hela det albumet iofs. Och: blir noll procent trött på de låtarna trots att jag lyssnat på dem jag vet inte ... sedan det kom ut typ rätt mycket. <333

Och imorgon släpper Hov1 nytt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar