lördag 22 december 2018

Humble Bee, München och julfest

Den här platsen har visst fått noll kärlek på sistone. Jag vet inte riktigt vad jag gjort - eller är väl det som är grejen; jag har inte gjort någonting. Typ. Okej det var nog en lögn det är ändå relativt stressigt för tillfället. Eller har varit. Nu är det jullov så kanske jag, lite, kan få låta bli att tänka på kemi då? En stund då och då åtminstone?

Här kommer hur som helst lite bilder från december som egentligen inte har så mycket med varandra att göra förutom att de är tagna i december. Jag hatar fortfarande min kamera och vill så så mycket ha en sådan som Flora Wiström har men jag har inte råd, hur ska jag nånsin kunna ha? Så jag får väl tas med suddiga bilder i fula färger ett bra tag till bara. Men alltså dessa bilder tycker jag alltså inte är totalt misslyckade därav finns de här - det är bara jag själv och mitt minneskort som behöver se resten. :-)
I början av december var det julmarkan och jag Emma och Olivia sålde julgodis och glögg som Humble Bee. (aka vårt _pop-up-sommarcafé eller något, vad vi är exakt är rätt diffust men allt är veganskt!!) Hade kokat knäck och kola och paketerat karameller hela dagen innan, tog så SJUKT länge men sen var det värt det för det var så roligt och vi sålde ändå rätt bra och ändå en liten dröm som gick i uppfyllelse i och med att jag fick stå och väga upp godis och plocka i papperspåsar och räkna ut priser och alltså ... ibland är ändå livet lite som i Madicken, faktiskt.

Vi var alldeles sockerkomiga då vi hittade på namnen, förresten. Så de blev väl kanske lite därefter. Var så rolgit att hitta på dem! Och klart angry vegan feminists sålde slut först vem älskar liksom inte oss?
 Den fjärde drog jag till München tillsammans med Sara från klassen och ett gäng personer från andra gymnasium som jag aldrig hade träffat innan. Vi skulle lära oss fysik! Typ. Mest shoppade vi. Här ovan ser nu min första middag jag köpte den på ett litet italienskt ställe där kocken inte kunde ett skvatt engelska det var bara tyska eller italienska som gällde. Tur för mig (glutenfri vegan) att en av dem vi var med har bott i Tyskland ett antal år så han fick förklara att jag inte skulle ha kött eller mjölk eller ja någonting alls egentligen. Så jag fick en sallad dränkt i balsamico och det var faktiskt helt okej. Absolut bättre än det ser ut på bilden. :')
 Så besökte vi BMW-fabriken! Så coolt att se. Satt i dyra bilar och köpte leksaksbilar i julklapp till småbrorsorna.
 Deutsches Museum besökte vi också: ett helt ENORMT vetenskapligt museum. Kan ju säga att jag inte gick ens nära på alla de utställningar jag kanske hade varit intresserad av för alltså fötterna DOG. Just det Spotify Wrapped släpptes den här dagen. Det hade jag gått och taggat inför hela november men så var det rätt tråkigt när det väl kom och så läste jag att ens favoritlåtar inte ens är ens favoritlåtar utan de låtar en KLICKAT på flest gånger inte ens köningar räknas med??? Wtf.
 Släpade med Sara på en vegansk restaurang det var kul jag åt mexikanska tacos de var goda men jag kände mig fattig så köpte ingen chokladmousse för sex euro till efterrätt. Plus den var superliten såg jag, mousse-portionen, så faktiskt inte värt. Köpte tryfflar och choklad i en ekosupermarket istället.
 Fotade solnedgångar för jag är originell. Men den här bilden får symbolisera DLR! Ett research-center där bl.a. den jordiska huvudbasen för ISS ligger. Besökte det stället! Så coolt. Så sköt vi vattenraketer och vissa provade på flight simulator och jag försökte analysera satellitdata men ehh det var weird och sa mig inget.
Marienplatz! Julmarknaden var så fin. Det doftade glühwein överallt och på självständighetsdagen ställde vi oss här och sjöng Vårt land av hjärtans lust. Måste ändå vara top tio roligaste sakerna jag gjort.
Och i förrgår var det julfest. Min sista någonsin, kanske. I Virkby åtminstone. För jag vet inte, finns sånt på universitet? Jag var inte med alls den här gången, men Olivia sjöng och tvåorna hade teater. Efteråt tvingade vi Fredrik att ta bilder på oss för typ aldrig har vi lyckats ta några bilder på julfesten trots att vi pratar om det cirka varje år??? Men nu minsann! Okej att bakgrunden inte är världens vackraste men vi har fina kläder och ser glada ut och alla är med på bilderna det är huvudsaken.

Så jaha? En månad skola kvar? Vad fan. Orkar egentligen inte vara en sån som skriver vart har tiden tagit vägen? men det ändrar inte på det faktum att jag faktiskt undrar vart den tagit vägen. Tre år (eller okej, 2 och ett halvt) har bara swishat förbi med de här personerna och alldeles snart kommer vi inte se varandra varje dag längre.

Annars så är det ju snart jul, ifall någon missat det. Jag ska laga grejer som är som sill men är veganska och så ska jag testa göra cashewost och koka rödkål ska jag nog också, för det brukar jag. Så ska jag verkligen verkligen försöka att inte ha några som helst förväntningar på julafton för alldeles för ofta slutar det med att jag har lust att gråta.

Utöver det har jag tänkt spendera jullovet med att försöka läsa ut två böcker och därmed klara min reading challenge på 26 böcker, är så sjukt att jag faktiskt är tvungen att anstränga mig för att klara av det vad har hänt med mig för fem år sedan läste jag hundra böcker på ett år????????? Och så ska jag börja läsa fysik inför skrivningarna och läsa någon kemibok och börja med mattan på allvar för det börjar ju bli det nu, allvar alltså. Glo på Netflix och åka pulka ska jag väl också hinna med.

Aja.

Pusshej.

2 kommentarer:

  1. Kul att slippa på resa från gymnasiet �� Själv åkte jag med gymnasiet till förintelseläger i Polen och Tyskland, verkligen ett minne för livet (ett ganska tragiskt sådant förvisso)..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så roligt att åka med ett gäng i samma ålder också! Ojj, vi besökte faktiskt också Polen med skolan i våras! Och ja, så väldigt väldigt tragiskt och obehagligt och ofattbart allting. Men också, som du säger, ett minne för livet.

      Radera