måndag 24 juni 2019

Ett sommarlov som börjat

Hej tja bonsoir! Tänkte skriva lite om grejer som hänt i juni, tycker om juni <33. Originell en är!!
Aja. Påbörjade juni med att ta studenten men det vet ni redan, sov typ bara följande dag. Och åt mat på restaurang med Wilma och Nicole! Eller bistro. Höjers heter stället och ligger i Ekenäs, åt deras vegangrej det var gott men inte särskilt mättande? Aja men mys att äta ute gör det sällan. Pratade självklart om föregående kväll (natt) som vi tillbringat på olika håll.
En dag (mamma och pappas bröllopsdag faktiskt!!) bakade jag rabarbersmulpaj med kardemumma. Blev gott! Lite surt men det räddade glassen. Brickan köpte jag från en liten butik i byn några dagar innan, var Lions loppis köpte även lite annat kul kanske visar någon gång.
Näe vad då det är bara världens sötaste unge vaddådå. <333
En onsdag då jag hade ledigt från glasskiosken cyklade jag ner till byn. Träffade Emma och Nea vid butiken - vi skulle köpa picknickmassäck! Köpte glass och kex och chips och små plommontomater. Emma hade med sig en potatistortilla (som i SKAM <3), men Nea köpte en trakantssmörgås (säger alltid kolmioleipä så konstigt att skriva det på svenska heter det ens så?) och jag biffar och potatissallad.
 Hallå hej det här är jag! Vi cyklade till gammelgården och dukade upp på våra filtar.
Tycker så mycket om er! <333 Var rätt varmt, men blåste också och ibland gick solen i moln. Men Emma SKULLE bada! Så vi cyklade till Lilludden.
"Man ångrar aldrig ett dopp!" osv.
Det har varit midsommar! Här en midsomrig Emma <33! Jag och Olivia bjöd in ett gäng vänner på grillfest, var så fint! Brände korv och paprika, hoppade på trampolinen, skreksjöng till Hov1 (ok det var bara jag och Emma men -), skreksjöng även till Shallow och andra låtar alla kan, rantade om hur dålig sista Game of Thrones-säsongen var. Smakade på min veganska Baileys för första gången den var så god!! Gick barfota hela natten. Alla blev knottbitna. 
 Klockan fyra åkte alla förutom jag Olivia och Markus hem. Fåglarna kvittrade kvittrade kvittrade.
 Var en så fin midsommar, faktiskt.
 Och igår åkte hela familjen till stan! Köpte en massa picknickgrejs och promenerade till Kaisaniemi.
Oan! Åt bl.a. vegansk vitmögelost är så glad att den osten finns! Och vitlöksoliver. 11/10 picknickmat. Jag och Olivia ville hinna köpa lite grejer också, when in Helsingfors osv, så vi sprang iväg innan de andra. Jag fick mina grejer (förutom ett puder som var slut! :-(() men Plantagen (som Oan skulle till) stängde en kvart innan egentlig stängningstid??? Kul va. :-)
Och idag lagade jag min bästa rätt. Tänker fortsätta tipsa om denna gryta tills alla har lagat den pga HIMLEN I MUNNEN. Har också slingat och klippt håret! Aldrig gjort något annat än klippt mitt hår så det var rätt spännande hahah. Blev rosa slingor! Eller typ lite ljusare med en rosa skiftning? Syns liksom inte superbra, lite strawberry blonde kanske? Tycker det blev fint! Fick dock ännu mer lust att färga hela håret sockervaddsrosa nu (har länge varit sugen på det) hahah ...
Syns som sagt inte supermycket, speciellt inte på bild, men lite? Tycker fint! Ska bli kul att se hur det ser ut då håret inte är fixat också!

Pussheeej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar