lördag 15 juni 2019

Jag dansar vidare i livet

Det var en så obvious referensmöjlighet kunde inte missa den sorry not sorry. *men FAA-AAN kan ju inte använda den när jag flyttar nu ju guud*
JAG HAR TAGIT STUDENTEN!!!

Fyfan vad kul. Och otroligt konstigt, fattar ej att allting är, jamen, över? Poof bara. Tycker så mycket om min skola, tycker så mycket om min klass, tycker så mycket om många av lärarna. Kommer aldrig någonsin att ångra att jag gick i Virkby gymnasium, tror verkligen inte jag skulle vara jag idag utan Virkby. Gick ut med fantastiska betyg och kom in på mitt förstahandsval bara på studentbetyget så är supernöjd. Tänker faktiskt inte försöka låtsas som om det inte var någonting och att mina betyg är "helt okej" längre för hatar när folk gör så och det inte är så. Jag har kämpat hela livet och det känns faktiskt verkligen som att det lönade sig nu, för trots att det alltid har gått bra för mig i skolan känns det inte heller som om jag varit tvungen att välja bort någonting. Så glad för det!!

Efter själva dimissionen och mottagning hemma hade vi bokat restaurang på The Cock i Helsingfors med klassen. Det var så gott! <33 Förutom typ huvudrätten hahah som var en tråkig vegburgare. Hade det supermysigt på middagen, sedan traskade vi iväg i regnet för att försöka leta reda på efterfesten de flesta av oss skulle till, några vinkade auf wiedersehen, farväl, goodbye redan vid restaurangen, andra stötte vi på igen efter att ha gått ett tag hahah och vissa orkade inte gå hela vägen så de tog taxi. Var sån JÄVLA kö utanför efterfeststället. Fattar verkligen inte varför det var liksom inte särskilt fullt ens enligt mig. :-))) Aja vi köade i en dryg timme (i regnet :-))) men sen var vi inne! Var rätt mysigt ställe egentligen, lite lågstadiedisco-känsla sa Emma, hahah. De spelade en massa throwback låtar det var najs. <3 Annars hände det väl inte så mycket, vi dansade och blev svettiga. Jag kände nog inte någon särskild eufori egentligen över att _allt_är_över_nu_. Jag vet inte, det har inte slått mig så hårt än att det faktiskt är slut på leken nu. Men det var kul! Verkligen inte BÄSTA KVÄLLEN I MITT LIV men tycker inte heller att en ska förvänta sig att det ska vara det. Eller att det liksom tvunget måste vara det. Är glad för vad det var är så lycklig för att jag har fina kompisar! Och en sån toppen familj som alltid finns där. <333 Är ändå genuint skitlycklig på alla bilder.

Och okej dagen efter var jag nog rätt nere. Men tror det har väldigt mycket med allt socker att göra? Och sömnlösheten. Och kanske något litet att göra med alkoholen ... var faktiskt typ slut ännu på måndag? Då slog liksom ångesten till. Blir ibland rätt stressad för att det känns som om livet bara rinner genom mina fingrar, måste liksom fånga varje sekund. Men att låta bli att göra det en stund är ju också livet.

Och i höst börjar jag på Aalto. Tror ändå _livet_ kommer kännas rätt mycket då!

Okej ifall någon skulle vara intresserad tänker jag bara snabbt nämna stjärnorna i min sminkning pga SÅ nöjd med den!! Har inte exakt samma på bilderna Emma tagit (de tre första) och sen på själva studentdagen, men typ. På ögonen: Linda Hallberg infinity deep palette + enchanted secrets (zephyr över locket och etheral i ögonvrån). På kinderna: hade typ hundra highlighters pga highlighters är life? Men åtminstone lite fenty beauty mint'd mojito och den andra i samma minipalett, deep palettens typ rouge färg? Eller inte den röda utan den rosabeigea. theBalm Lou-manizer eller vad den heter, tror också lite ABH Amrezy? Kunde nog inte låta bli liksom. Säkert lite av båda highlightersen i Linda Hallbergs infinity palette, de funkar bra lite all over facet! Blir liksom ej suuuuper shine. På läpparna helt nytt för studenten jag köpt från Viva la Diva! Pink beige heter det och är typ lite frostigt, mycket glittrigt inte super shiny mer matt glittrigt? Skitfint. Okej d va d! Förutom basic grejs liksom.

Men fan! Glömde skriva pusshej.

Pusshej.

2 kommentarer:

  1. Exakt! Du ska verkligen inte låtsas som om det är en mindre grej vad det är med betyget, jag är så stolt över dig och mig och oss alla.<333

    SvaraRadera