onsdag 30 oktober 2019

Lägeeet

Bonsoir c'est moi et ma tandkrämsfläckiga wc-skåp et un filtöööör très mauvais de google photos (pardon my french)
Hej! Dags! För! En! Lägesrapport!
Kul! Va!

Jaa hoppas det. Åtminstone jag tycker ju att det här är rätt många gånger trevligare att skriva en att försöka koda en sudoku checkare/läsa mekanik ... Är så trevligt väder nuförtiden! Alltså förlåt mig pratar alltid om vädret men luften är så frisk jag älskar den!! Fan nu kom jag på att jag nog inte vattnat mina växter på ett tag. Ska göra det nu.

På tal om. Har verkligen nooooll rutiner vad gäller att ta han om mina 17 kvadrat. Diskar typ en gång i veckan, eller okej, lite mer kanske, men alltså faktiskt typ först då gafflarna är slut (har fyra stycken). Dammsugar när hallen börjar se förjävlig ut. Torka damm tycker jag inte ens vi behöver ta upp.

Har haft en riktigt trevlig start på veckan hörni! Men fyfan vad muntert det lät va. Men det har jag faktiskt! Var lite ångestig över att återvända till Otnäs på måndag, är typ alltid det, lite åtminstone. Känns så konstigt att dra hemifrån liksom. Och sen bara vara här, i typ en vecka, för mig själv.

Nog för att jag ju träffar folk typ hela tiden, men ändå. Så konstigt att jag har mitt eget rum här osv osv. Tror nästan det hade varit trevligt med en roomie trots allt? Är liksom egentligen inte supertaggad på den idén, tror det kan vara jobbigt, men samtidigt är man ju inte ensam i världen då precis. Sådär som i alla amerikanska filmer, det hade ju kunnat vara trevligt?

Har haft två ish kvartsamtal denna vecka. Med vår _akademiska koordinator_ eller vad han må kallas och vår _phuxivator_. Om hur studierna kommit igång och om allt känns okej osv osv. Det känns knappt att studierna kommit igång? Eller har liksom inte supermycket att säga jag flyter på liksom. Det känns okej? Men helt hemma är jag inte ännu.

Annan grej som gjorde att jag var lätt ångestig: hade både körövning och futsalmatch på måndag. Orka båda två liksom, gud. Nä men var mest nervös över futsalen pga aldrig spelat futsal seriöst och visste inte på vilken nivå folket var och har inte spelat fotboll ÖVERLAG på typ evigheeeter. Och har nåll kondition. Men det var så så kul!! Mycket glad över att jag gick, kändes så bra efteråt. Bara tråkigt att matchen var superkort haha.

Är en del efter i skolarbetet, men ärligt talat känns det knappt? Känner mig väldigt zen ändå, liksom. Har så mycket tid nuförtiden! Iom väldigt få obligatoriska föreläsningar och ingen familj att hänga med hela tiden. Gjorde det dock idag! Elliot behövde vinterskor så de åkte till Iso Omena och jag kom dit för jag fortsätter sakna dem hela tiden. Och kommer hem tidigast söndag nästa gång. Var mys! Innan de kom hann jag gå lite för mig själv, fanns så mycket fint!! SÅ jobbigt att fast fashion är det värsta som finns ugh.

Har också målat, igår. En halloweenbild till TOVE. Så tacksam för TOVE för det tvingar mig att faktiskt ta tag i att göra kreativa saker jag älskar! Är lätt att jag aldrig tecknar annars, t.ex. Eller skriver för den delen.

Är också najs väder nu för har tagit fram gamlamomis gamla kappa den är GULD så mysig och trevlig. Fortsätter se på Glee konstant. Imorgon har jag min första konsert med kören, ii mycket spännande. Imorgon släpps även TOVEs Halloweenspecial! Det är inte supermånga artiklar men ändå, hoppas ni kikar in! Måste bara ta mig i kragen och ens skriva den enda grejen jag hade planerat att skriva, eh.

I övermorgon börjar NaNoWriMo. Hade tänkt planera synopsis och hinna gå igenom allt jag skrivit hittills i projektet jag tänkt fortsätta på men det har jag nu tyvärr inte hunnit. Ska verkligen göra mitt bästa vad gäller själva skrivandet ändå! Håll tummar och tår för mig, will you?

Annars dååååå? Imorgon är det högskoledagen, och på fredag är det mattetäphlan som Teknologföreningen ordnar. Ska vara med och gå omkring med abin! Mkt taggad. På lördag har jag konsert igen + städar efter mattetäphlan. Sen hinner jag förhooooppningvis hem ett varv innan allt kodande börjar igen på måndag. (Borde verkligen inte börja koda först på måndag, ska göra mitt bästa för att börja redan på söndag! Faktiskt.)

Nu MÅSTE jag faktiskt försöka googla hur den här sudokugrejen ska göras och sen kaaanske jag orkar kolla på mekaniken för tror veckans inlämningar är rätt svåra men sen! Ska jag sova åh.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar