söndag 22 januari 2017

2 0 1 7

Nu är vi redan tre veckor in i 2017 - JAG VET - men ¨ändå. Här kommer mina mål och tankar kring 2017.

MÅL
  • ett projekt - en längre text, en intervjuserie, en fotoserie, en skiss-serie, en serie tavlor, en video ...
  • uppdatera denna blogg minst en gång i veckan. Ja. Det kan jag klara.
  • sova bättre
  • börja springa
2017.
tvåtusensjutton.
tjugohundrasjutton.
tvånollettsju.

Jag känner motstridiga känslor inför det här året. Jag känner att nu, nu kan saker hända. Nu kan livet börja. Nu ... nu kan jag börja springa och ha rutiner och vara kreativ.

Samma saker som jag alltid tänker. Brukar det hända?

Nä.

Så egentligen ... skitsamma att det är 2017, nytt år hejsansvejsan men vem bryr sig egentligen? Livet fortsätter som vanligt. Om en inte bestämmer sig för att inte låta det.

2015 hade jag som mål att våga, att bli modigare, våga säga ja och fråga saker och bara allmänt: göra precis så som jag ville utan att överanalysera så mycket.

Det gick väl sådär.

Men det är en tanke som funnits i mig, ett bra tag nu. Att jag borde våga skrika ifrån, säga vad jag tänker, ryta till om en så vill. Få mer skinn på näsan, stå på mig själv och dem jag bryr mig om. Inte finnas till för att _pleasa_ andra, för att följa med strömmen, inte tänka själv, se vart andras val bär mig.

För då är det ju inte mitt liv utan alla andras.

Så nu, 2017. Kanske blir det året då jag slutar bry mig om vad andra tycker och tänker och säger, slutar vara rädd för att bli besviken och istället se möjligheterna. Året då jag blir sams med mig själv. Framförallt: börjar gilla mig själv. För, som den fantastiska person som är min mamma sade: Om inte jag gillar mig själv - vem ska då göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar