lördag 14 januari 2017

Veckoslutet vecka två typ

Salut salut finisar som tittar in här ibland.

Nu är klockan alldeles för omycket för att jag ens ska vara UPPE. Jag menar har varit det drygt tjug timmar i sträck nu ju och det är wayyyy to much. Okej kanske inte. Men lite.

Hursom, kände jag att jag inte vill lägga mig innan jag fått någon sorts planering/överblick över vad jag ska göra imorgon (IDAG) och på söndag. Idag har jag haft franskaprov som jag var lätt stressad för pga hade inte så mycet tid att öva på, men tror det gick bra. Sedan hade vi matte och det gillar jag, hatar dock att känna mig dum vilket kag ibland gör då saker blir röriga i huvudet på mig. Men alltså ... mattan på gymnasiet ÄR verkligen myyyycket jobbigare än högstadiets?!? Men alltså rätt kul dock, pga då var det inte särskilt svårt för mig ... *inte för att skryta* *eller jo lite* *sorrinotsorri*

Åt sedan svampsås, potatis samt morot+gurka dränkt i senapsdressing. Wayyyy too much senapsdressing, det blev inte jättebra. Aja satt typ rätt länge i maten denna dag dock? Tycker det är kul när det blir så, för då pratar vi ju. :-)))

Sedan satt jag och Nea och Em i soffan, jag försökte spela in när jag blåste en hubbabubbabubbla på snap och Nea lyckades få megabubblor hela tiden, trots att hon inte blåst bubblor på evigheter ... >.< Sen hade vi hissa och jag var rätt okoncentrerad. Får väl ta igen det på veckoslutet. Alltså - sidenote ingen antagligen bryr sig om - var SÅ jobbigt när jag försökte läsa hissa på jullovet? Ingenting nådde in i mitt huvud. Så skippade det. Men nu tycker jag jag lär mig mycket bättre då jag läser hemma själv än när jag lyssnar på läraren/kollar på youtubevideorna han hoppar i lite som han känner för. SO PROUD också över att ha läst hemma över huvudtaget. Får se hur länge det håller i sig ...

Hemma gjorde jag först en lista på alla miljoner serier jag vill se på Netflix. Fick tillslut ner dem till tio, drygt ... vilket inte var det lättaste. Till sist blev det typ mest superhjälteserier?!? När pappa kom hem började jag och O fixa hamburgare och de blev serri typ de bästa hamburgare jag ÄTIT I MITT SNART 17-ÅRIGA LIV. Smakade så himla ohälsosamt och mycket och alltså ... sjuuuka var de. Fixade vitlöksmajo enligt detta recept (dock utan chili och citron men med senap - den här majon blev såå najs!!! Plus var megaenkel. Blev helt förvånad över hur bra den blev. Ni MÅSTE testa asap.), samt vegbiffar enligt detta (dock rätt löst, kryddade ex själva samt böt upp lite grejs).

Vi såg på första avsnittet av A Series of Unfortunate Events som ju släpptes idag (IGÅR) på Netflix, och å, den var supervacker! Störde mig en del på berättaren till en början men tror han bara är med i första, så det är ju bra. Lite överdrivna grejer, och den är ju megaweird (har läst böckerna), men det är ju emningen och om jag minns böckerna rätt överhuvudtaget så tycker jag den fångat dem rätt bra!

Efter det skjutsade pappa mig till byn för att träffa W och N, som var trötta och skrattiga och arga och det var fint att se dem. Var lite trött jag med, men också glad och vi hade en del att prata om - hade ju inte setts på en vecka ändå ... - och vädret var skit, men det var ändå kul, trots att vi inte direkt gjorde något särskilt. Gillar er supermycket!

Och när jag kom hem kollade mamma igenom sina smycken så då joinade jag henne och det var fint och kul och så pratade vi lite om regnbågsankan och bröllopsklänningar och klockan blev alldeles för mycket. Och nu sitter jag här. Ja och just det! Mitt i något av det här fick jag en försenad julklapp också, 1989 med Taylor Swift på LP!!!!!!!!!!! Blev mycket mycket glad tack ma&pa!<333 Så spänd på att lyssna pga finns ju en hel sånger där jag inte hört förut! Även om det släpptes 2014 ... lite konstigt egentligen, men sånt är det när artister vägrar släppa sin musik på Spotify ..! Glad dock över att äntligen ha den och mycket spänd över hur den är - är ju lite som när typ mamma och pappa var unga och en inte kunde lyssna på musik annat än i radio och sen på skivor/kasetter, som man inte visste vad de var innan de var köpta.

Okej. Nu ska jag sluta. Detta var INTE vad det här inlägget skulle handla om och nu är det tiotusen sidor långt. Nu snabbt över till planeringen!
  • måste läsa ut Let it Snow! pga julen är över och har en annan bok som måste läsas för skolan. Har typ 60 sidor kvar, borde inte ta länge!
  • en bokanalys till engelskan har DL på måndag, så den ska också skrivas. Har skrivit ett utkast men det går inte särskilt djupt, så ska nog skriva lite till. Men alltså älskade Aristotle & Dante Discover the Secrets of the Universe + den har en miljon djupa tankar så ska nog inte bli svårt. NI MÅSTE LÄSA DEN BOKEN HALLÅÅÅÅ.
  • måste även påbörja en "profile" till engelskan och hämta ut en bok från biblioteket kring ämnet jag valt. Inte superurgent, men borde få någon sorts bild av vad det ska bli åtminstone.
  • så borde jag väll läsa det vi haft om i samhällsläran och historian, får se hur jag orkar, men lite kanske det blir.
  • filmrec ska vi OCKSÅ ha till enkkan, denna borde inte ta särskilt länge, men kanske försöker se filmen det här veckoslutet åtmintone.
  • svara på kommentarer (andra bloggen) - är SÅ dålig på detta måste bli bättre, men är kul när jag väl gör det, hoppas nu!
  • läsa ikapp Bloglovin'. Detta kommer ej hända pga är såååååå mycket efter ni fattar inte. Men om jag kommer ikapp åtminstone lite? Typ till inläggen som bara är en vecka gamla? Det kan gå.
  • så fyller jag åååår!!!! Wtf. Fattar ej att jag fyller sjutton?!? Men det gör jag och jag hoppas det blir en fin dag. Min present till mig själv ska nog vara att skita i allt vad skola heter den dagen. tycker det här låter SÅ braaa.
Och det var nog allt! Är ändå inte massor, hade tänkt att jag hade myyycket mer. Men det här kan gå. Nu MÅSTE jag sova klockan är för fan sanrt två och två var min läggdagstid PÅ JULLOVET inte nu. Elvira, du får inte fucka dina läggdagstider nu. Får inte. Godnatt ni som är vakna ännu, godmorgon ni andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar