tisdag 14 februari 2017

Idag

Ungefär såhär sitter jag precis just nu. Mitt i det enorma hålet som finns i mitt underlakan. Lyssnar på denna fabulösa sång:
Måste tröstlyssna på Disney-låtar nu efter besvikelsen som var Ariana Grande och John Legends version av Beauty and the Beast. Hoppas dock att versionen som finns i trailern också släpps! Och är bättre. Aja, tänkte att jag måste lära mig texten till Colors of the Wind nu. Pga orden!!??!? Önskar lite att en gick genom livet som de gör i musikaler, med lätta, dansande steg - tänk om en sjöng allt en sade? Hade varit fint ju.

Idag är det vändag. Så: glad vändag folks! Gillar att det heter vändag för oss finlandsvenskar, för för mig har vändagen aldrig *hittills* handlat om endast en person och konfekter, blommor, romantik, utan helt enkelt mina vänner. Vi har gjort kort till varandra, ibland bytt små presenter och mest liksom bara sagt "Glad vändag" till alla. Ogillar valentine's day grejen typ, men vändag är ändå helt okej? No pressure liksom.

Skulle baka kärleksmums idag men pappa lämnade sockret i butiken. Nu tror jag hann kom med det dock! Så borde väll abandon datorn och svänga ihop en smet istället. Ses snart!

Okej I'm back. Nu ska kärleksmumsen bara vara i ugen i typ fyrtio minuter! Sedan ska ganashe och hallon på och så är det klart. Typ klockan nio hehe ...

Lyssnar förresten JUST NU på denna:
SJUKLIGT snygg melodi ändå!! Måste se om Mulan. Och Tangled. Och Beauty & the Beast. Och Pocahontas ... och The Lion King! <333

Vill köpa en massa filmmusik på vinyl. Typ alla soundtrack till Harry Potter, Phantom of the Opera, Interstellar, Perks of Being a Wallfower, La La Land ... okej vill typ ha all filmmusik som finns pga bästa sortens musik tydligen?

Den här veckan ska jag:
  • förhoppningsvis läsa ut någon bok - är SÅ mycket efter i mitt Goodreads-mål
  • hålla i både torsdags- och fredagsjumppan
  • lära mig vad en saga är
  • se slut Gilmore Girls. Är på avsnitt 18 säsong sju just nu - bara fem avsnitt to go alltså. Eller tills *the real deal * är slut. WHAT.
  • se veckans avsnitt Riverdale
Okej har typ noll andra planer!? Skönt ändå. Skriva bokblogg varje dag hade jag också tänkt hinna med men det är en annan sak. På veckoslutet blir det kanske något speciellt vet inte ännu - det blir ju sportlov efter den här veckan dessutom! ÄLSKAR lov. Skön vecka annars också i skolan - slutade ett idag och på torsdag är det penkkis och fredag gamlas dans så då försvinner också några timmar woop.

Nu ska jag läsa bloggar, lyssna på filmmusik och hoppas att kärleksmumsen blir klara någon gång. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar