onsdag 19 april 2017

Things I Like/19042017

Tycker det är ett tag sedan jag skrev ett "things i like"-inlägg så tänkte att det är dags! + har en massa grejer jag vill tipsa om och minnas once again.

Ex. Lady Gagas nya The Cure som jag tycker är superbra. Inte fantastisk, men har ett trevligt sound + snyggt omslag + gillar hennes röst + rätt bra lyrics. Lyssna om du ej gjort!
Foto: Linn Wiberg (bildkälla)
Linns inlägg om Kenya. Så otroligt vackert och fint och AH vad jag vill dit på ett utbytesår nu! ex. detta inlägg är fint men alla hennes senaste är fantastiska.

skam.p3.no - om du gillar SKAM är denna sidan ett måste! Det är alltså här alla korta klipp släpps för att sedan sättas ihop till de längra avsnitt som textas i slutet av veckan. Om du är som jag och inte kan vänta - kolla in. Men också om du inte får nog av SKAM överlag pga släpps en massa chattkonversationer som är GULD. Älskar dem så mycket och tycker de ger så himla mycket mer till hela grejen! + inte alltför svårt att förstå om en kan svenska. Klippen förstår jag ju bara typ huvudkontentan av så måste ändå se de längre avsnitten sen, men Facebook-chattarna älskar jag!

Beskrivningen till Sandra Beijers kommande novell på Novellix (i MAJ kommer den redan!), Juan-Les-Pins:
Vi stormar ner mot matsalen i ett rus. De springer på varsin sida om mig, deras händer knutna i mina, deras skratt i ett bubbel kring mina kinder. Elin blundar ibland, hon kan högstadieväggarna utantill, lyfter fötterna när det behövs, väjer för tuggummifläckar och gamla matteböcker. Vi har likadana ryggsäckar i olika färger och om fyra månader och en vecka gömmer de inte längre pennor, läxor, prov. Snart finns ingenting kvar av det som är nu.
Förövrigt: känner mig väldigt rutinerad för tillfället. Försöker verkligen hålla skolarbetet under kontroll, hinner se på Netflix, skriva blogg, läsa, lyssna på musik, göra lite skrivuppgifter. Hoppas flowet håller i sig nu bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar