måndag 18 juni 2018

Vägkyrkan 3-7. Musik, smink, Brooklyn nine-nine

Ojdå alltså har visst glömt skriva om mina dagar lite grann? Har liksom haft annat för mig? Inte för att det kommit turister, mer för att jag prioriterat Brokklun 99 och smink och geografi framför att skriva. Men nu så! Tänker att jag får skriva i max en halvtimme sen får jag typ läsa eller Netflixa i en timme. :-)

TISDAG
Lyssnade på en jäkla massa musik! Och fixade omslag till några spellistor. Kul grej :') Så jag tycker vi kör en massa musiktips då för det hade jag tänkt skriva om på tisdagen. Ifall jag gjort det liksom.

Detta lyssnar jag på konstant just nu:


Och dessa kom ut först efter tisdag men de är bra:


Jag lyssnar tydligen på endast svenska artister sorry not sorry.

ONSDAG
Kanske typ eeh ... kollade en massa på skuggor hos makeupgeek? Skapade denna palett som är ett underverk:
Vill seriöst ha dessa skuggor så OTROLIGT mycket!?! Tycker detta är en genialisk ihopsättning. Vill också ha en full on silverskugga och en matt vit och en duochrome:ig rose gold men eh ... Dock finns inte alla skuggor någon annanstans än på MUGs egen sida och tror det är jobbigt att beställa därifrån. :(((

Läste lite geografi!

På onsdag kom exakt noll personer till vägkyrkan! Yay kul.

TORSDAG
Mådde lite dåligt. Hade kanske gått och sova lite sent dagen innan ... Och kanske druckit något som ej var vatten också men alla who knows. Satt som en zombie på sittunderlagen på en kyrkbänk och glodde på Brooklyn 99. Är seriöst världens sämsta arbetare tydligen? Hahhah. Dock är ju inte det här jobbet sådär superseriöst för den delen. Sen blev jag trött på Brooklyn 99. *WHAT???* Pratade med en av dem som jobbar på gravgården! Hon är finsk så fick öva på min finska shit så typ nervöst när en ej är van?

Nicole kom och hälsade på! Jag berättade om festen dagen innan. Så gick vi ut och pratade och det var rätt så hett. Och där försvann dagen! Läste nog noll geografi.

SÖNDAG
Början på en ny arbetsvecka hipp hurra! Denna vecka är 6-dagig. :-))) Aja hade pizza från dagen innan med mig, men fem bitar var tydligen för litet? (Obs inte tunn rund pizza tjock pizza i hela ugnsplåten.) Hade tänkt ta typ banan och sådant med mig också men glömde. :( Körde skoter till kyrkan för första gången i år! Var lite nervöst pga kört så lite skoter på sistone + mindes inte helt vägen hahahha men hittade rätt! Woo.

Läste supermycket biologi! I solen så det var najs. Och något avsnitt 99! Funkade ypperligt att varva läsning med serie, för gjorde så att jag läste mer än jag såg på serie men ändå gick det snabbt? Var najs att läsa biologi. Läste första kursen, som handlar om evolutionen och celler så HIMLA intressant! Men vill ju dyka in i allt mycket mer ingående. :-P

Okej vad är min grej med smileys? Okej nu är vi done med den dagen.

MÅNDAG! IDAG!
Jag har: satt en påse i en roskiskorg, tänt det dagliga ljuset, fört fram skyltarna as always, snappat en del, kollat på smink en del (hittade ett nytt märke: OPV beauty som verkar kul!), testat Urban Decays läppstift online på en bild av mig hahah?, läst biologi i solen, läst slut biologiboken!, ätit lunch med hon som jobbar på gravgården igen - så roligt med nya bekantskaper! - (pizzasallad och kokospudding och YOSA grekisk yoghurt (hur fan skrivs det) med aprikossylt (min bästa grej just nu <3)), sen typ scrollat instagram och eh, satt mig för att skriva det? Hit kom ett par men de var tråkiga sa knappt hej till mig.

Okej hade inget intressantare än detta att dela med mig av denna gång. Ska typ Netflixa lite nu. Imorgon eller senare idag eller vem vet när kanske ni får ett inlägg med bilder till och med! Tog nämligen några på fredag för det var allehanda festligheter.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar