torsdag 28 juni 2018

Ventilering

Datorns lagringsutrymme är fullt. Jag vet inte vad jag ska göra för att frigöra utrymme. Försöker flytta filer till OneDrive men alltså jag tror inte de blir sparade online och då har det ingen verkan. De finns fortfarande på datorn. Hur ska jag kunna importera nya bilder? Orka radera gamla.

Klump i magen. Varför vill jag alltid skriva när jag mår som sämst? Kanske för att det är det enda som funkar. Jag vet inte. Jag försökte med att lyssna på Nadja Evelina men det hjälpte inte. Måste nog byta artist nu. Jag vet inte kanske Hov1 kan funka? Måste börja lyssna på dem på repeat igen inför rockoff.

Det kryper längs med armarna. Jag får gåshud vid minsta vindpust från dörren. Jag tänker: om jag är ute i fem timmar och bara rör på mig, borde jag inte vara glad då? Borde jag inte ha energi då? Men jag känner mig bara apatisk. Vill inte vara med någon. Stressar. Det är sommarlov varför har jag ordnat stress för mig till och med då? Jag är efter med mitt lässhema. Jag borde planera caféet vi ska ha på lördag men jag orkar inte ta tag i det ensam. Imorgon ska vi baka och då borde köket vara städat och allt vara klart för lördagen förutom själva bakandet men jag orkar inte ta tag i att fixa det. Men fan, caféet är en grej jag verkligen gillar och ändå vill göra. Men alltså jag vet inte jag blir bara motsatsen till produktiv om jag stressar. Borde inte tillåta mig själv att sätta ett ord på det: stress är bara negativt för mig. Borde bara tänka ... äh, jag vet inte. Inte tänka är väl grejen.

Har vaknat flera nätter av att jag har för varmt. Jag hatar att ha hett, får typ panik. Är seriöst typ det värsta jag vet. Vet liksom inte var jag ska göra av mig då. Imorgon ska det bli regn. Jag är lekledare på en simskola så vill egentligen inte heller att det ska regna. Orka springa omkring i regnrock liksom. Men vad ska man göra.

Borde inte tillåta mig att tänka: är på så dåligt humör vill inte göra något. För jag vet ju att det går över, rätt snabbt till och med. Imorgon kommer jag knappast känna såhär. Men nu gör jag ju det. Äh men nej Hov1 funkade nog inte heller. Skippa musik då? Kanske.

Undrar om sociala medier faktiskt påverkar ens mående så mycket som folk påstår. Det kanske det gör faktiskt. Märker ibland då jag scrollar instagram (vilket jag gör typ alldeles för ofta) att min bara blivit - intetsägande? Jag bara scrollar, whatever liksom. Sen finns det ju konton som påriktigt är megabra med en massa info och sådant, men alltså en hel del är bara - jaha. Facebook scrollar jag också skitofta. Men jag älskar ju mina grupper! Äh jag vet inte. Och bloggar tycker jag nog också är superbra ändå? Bloggar är nog ändå det bästa, blir rätt ofta glad av dem. Allt tar bara så HIMLA mycket tid.

Borde väl bara lära mig prioritera eller något.

Ibland tänker jag att jag borde köpa en knapptelefon. Skit i snapchat liksom. Jag tänker också att jag ska börja läsa mer och inte se på tv-serier men sen läser jag en massa tv-serietips ändå ... äh. Jag borde nog också sluta tänka så himla mycket på vad jag SKA göra. Någon gång. Och bara göra istället. Vem har hela livet planerat liksom??? Det går ju inte.

Nu ska jag sluta häva ur mig en massa depp och klättra ut genom mitt fönster på terasstaket istället. Läsa en bok. Försöka strunta i mobilen en stund.

Hur mår du nu?

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar