måndag 25 februari 2019

Några dagar i april 2017

Jag vet inte hur ofta jag tänker på Nice, staden som fortfarande, nästan två år senare, har mitt hjärta. Rätt ofta är det nog.

Fyfan vad jag tyckte om livet de där dagarna vi vistades vid Medelhavet. Åt så många goda saker, promenerade på kullerstensgator tills jag knappt kände av mina fötter längre. Stämningen på restaurangerna när vi åt middag på kvällen har typ ingen motsvarighet. Alla torgstånden! Dofterna överallt! LJUSET!! Alla färger som var tio gånger vackrare än vanligt.

Skulle vilja boka en biljett bara för att veta att jag är påväg. Men alltså att flyga är skitdåligt. Så sen när jag åker blir det väl tåg, bara jag skulle fatta hur en bokar tåg för att åka rakt igenom Europa? +verkar ju rätt dyrt det med efter en snabb googling.

Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här inlägget - typ att det fortfarande värker i mig av längtan efter denna plats? Och jag laddade ner en engångskamera-app och redigerade några foton så jag ville lägga upp dem någonstans. Nästa gång jag skriver kanske det är något med mer substans, men jag lovar inget. :-)


Pusshej. (Ska kolla på Oscar-galan snart!! III)

2 kommentarer: