söndag 5 januari 2020

En önskelista - för varför inte?

Fyller år om tio dagar, så en önskelista kunde väl vara på sin plats? Behöver ingenting egentligen, men tycker önskelistor är rätt kul att både läsa och skriva, så vill göra en ändå. Klart jag vill ha saker trots det, liksom.

Natasha Denonas Sunrise palette är typ den vackraste paletten jag seeett. Överdriver antagligen, men den ser fantastisk ut och har fått sååå fina recensioner och jag tror verkligen jag skulle ha användning för den.

Den här planschen. Tycker den är underbar.

Najs färger och penslar! Hatar akrylfärgerna jag här, för de är inte 100%-iga primärfärger så jag får inte till alla färger jag vill - eller okej jag vet inte om det beror på det men det blir bara fula färger när jag blandar dem. Äh. Dock osäker på om jag ens vill ha akryl? En konstnär jag följer på instagram visade sina nya "acrylic gouache" färger från Liquitex en gång och de såg drömmiga ut. Vattenfärg hade också varit underbart att kunna! Men jag vet verkligen inte var jag ska börja, liksom? Och penslar. Har så konstiga penslar för tillfället? Vill ha en vaaanlig bra. Vad nu det är.

Prenumeration på Wonderland! Tycker den tidningen ser så snygg ut och de intervjuar coola personer ÅH.

En gul brödrost. Denna, alltså.

ALLT från Orseund Iris, haha. Den här kjolen. Den här t-shirten. Den här blusen. Alltså jag gråteeer för att det äär så dyrt.

En superlyxig parfym, hahaha. Typ från Le Labo, eller denna, har aldrig doftat på någon av dem men _a girl can dream_.

Ett gäng böcker, mer specifikt: Archenemies av Marissa Meyer, VEI bok 2 av Sara B Elfgren & Karl Johnsson, en box med alla Anne of Green Gables-böcker och De odöda av Johan Egerkrans. Och vegetariska kokböcker! Finns så många trevliga, som Tuvessonskans eller Zeinas green kitchen eller Det veganska köket. Åh vill börja samla!

Snygga träningskläder! Med hööög midjaaa pga bekvämast. Det här märket verkar trevligt.

Harry Potter trivial pursuit. Är antagligen mitt drömspel?

Och: dyr mat en studerande inte har råd med, som vanilj, choklad, ingefärashots på flaska och veganost. Och lehtikuohu!

En cocktail shaker! Typ den. Helst ett helt kit men alltså det var svårt att hitta? Har faktiskt inte en korköppnare heller det vore rätt trevligt men då ska den vara fiiin. Och på lite samma tema: fler av dessa vinglas, har fyra stycken men rätt ofta är vi fler än så :-)

Vintage pärlor! Helst örhängen, alltså. Men alltså säger verkliiigen ej nej till armband eller halsband. På tal om smycken! _clean:a_ tunna silvriga örhängen och armband är också mkt välkommet. Och chunky guldhoops!

Och en prinsesstårta, som vanligt. Alltså verkligen otroligt onödiga saker jag önskar mig, förutom brödrosten kanske då, men alltså vad ska jag säga är man en wannabe prinsessa så är man väl det.

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar