tisdag 16 mars 2021

Hej bloggen jag lever fortfarande *hjärta* youtube *hjärta*

Sitter i min säng med krum rygg och luft i magen. Har ont i vänstra höften och fattar inte varför det försvinner aldrig men det är antagligen för att jag bara sitter hela tiden. Jag har så svårt att träna. Jag är emot all form av träning förutom dans och klättring, för det känns som om allt annat handlar om att _tappa vikt_ _bli snygg och smal_ medan dans och klättring faktiskt är underbart. Men det är lockdown och corona och jag har inte skaffat medlemsskap till klätterarenan än, eller redskap för den delen, men jag ska. Sen.

Simma vill jag också göra.

Jaha hej fitness-bloggen?

Idag kom mina bokreaböcker. Äntligen kom de. Längtat så! ÄLSKAR att köpa böcker. De är så fina och underbara och TÄNK vilken upplevelse man har framför sig. Köpte De odöda och Friläge och Zeinas green kitchen och Tuvessonskans två första böcker (älskar Tuvessonskan) och Kirke och så slank Archenemies också med, som inte var på rea men som jag velat köpa så länge. Först läser jag De odöda och det är redan fantastiskt. Varför är det så roligt att läsa faktaböcker om fantasier? Är ju rotat i folktro, dock. Vilket är såsåsåså fascinerande.

Jag lyssnar på Harry Styles på repeat. Harry Styles är underbar. När släpper han nytt? Jag har mängder av föreläsningar att kolla igenom - kvantti-ilmiöt och tietokannat och machine learning och statistical inference och fysiologi nog också. Men. Jag hamnar på youtube och stirrar på Harry Styles grammy-uppträdande och vill gråta lite för han är så vacker och jag är så glad att vi har rockstjärnan Harry i våra liv.

En annan som får mig att vilja gråta är Jensen Ackles. Nej men? Jag ser på Dawson's Creek och där är han så söt att jag blir alldeles fnittrig varje gång han syns på skärmen. Efter Dawson måste jag tydligen se på Supernatural.

Är mycket med TOVE nu. Texter att korra och redaktöra och mail att svara på och böcker att läsa och serier att se. Men det är kul! Jag älskar det.

Så taggad på mina nya kokböcker också!

Åh.

Ibland ligger jag på mitt plastgolv och stirrar upp i taket och vet inte vad jag ska ta mig till för ingenting KÄNNS men ibland är allting fint och bra och trevligt och mysigt. Just nu har jag mängder av disk och inte mycket annat att äta än havrebröden jag bakade idag men det känns okej. Har gäspat i flera timmar, snart. Snart ska jag sova.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar